The Infona portal uses cookies, i.e. strings of text saved by a browser on the user's device. The portal can access those files and use them to remember the user's data, such as their chosen settings (screen view, interface language, etc.), or their login data. By using the Infona portal the user accepts automatic saving and using this information for portal operation purposes. More information on the subject can be found in the Privacy Policy and Terms of Service. By closing this window the user confirms that they have read the information on cookie usage, and they accept the privacy policy and the way cookies are used by the portal. You can change the cookie settings in your browser.
W świecie szybkich zmian rośnie popularność podejścia projektowego przejawiającego
się poprzez powoływanie zespołów projektowych i stosowaniu popularnych metodyk zarządzania
projektami. Z tego też względu podjęto problematykę wpływu podejścia projektowego na kształt
funkcji personalnej, która w organizacji stosującej podejście projektowe przebiega dwutorowo
– na płaszczyźnie ogólnoorganizacyjnej...
Celem niniejszego opracowania jest opisanie ewolucji form pracy zespołowej w wybranych
japońskich przedsiębiorstwach w Polsce. Na podstawie studiów literaturowych oraz badań empirycznych
zostało zdefiniowanych pięć faz ewolucji form pracy zespołowej, przez które przechodzą
japońskie przedsiębiorstwa w Polsce, aby ukształtować – istotną z punktu widzenia japońskich
koncepcji zarządzania – strukturę...
W ostatnim stuleciu zmianie ulegały poglądy na rolę ludzi w organizacji, czego wynikiem
jest ewolucja funkcji personalnej. Jednym z przejawów wspomnianej ewolucji jest transformacja
ról menedżera personalnego. Celem artykułu jest scharakteryzowanie menedżera zarządzania
zasobami ludzkimi w kontekście modelu partnera biznesowego.
Celem artykułu jest prezentacja międzykulturowych badań (Polska i Nowa Zelandia) odnoszących
się sprawiedliwości organizacyjnej, jako jednej z głównych determinant zachowań organizacyjnych.
W toku analiz wykazano, że trzy wymiary sprawiedliwości organizacyjnej,
tj. sprawiedliwość dystrybutywna, proceduralna i interakcyjna istotnie statystycznie różnicuje
badanych ze względu na kraj pochodzenia...
W niniejszym artykule przedstawiono próbę całościowego ujęcia zarządzania zasobami ludzkimi
na poziomie wsparcia strategii organizacji nie tylko w wymiarze wertykalnym, ale również
horyzontalnym. Wsparcie to wyrażone zostało poprzez spełnieni dwóch kryteriów: spójności oraz
dopasowania. Spójność i dopasowanie można uzyskać poprzez zastosowanie czterostopniowy
sposobu analizy wprowadzanych lub...
W artykule dokonano przeglądu literatury analizując opinie na temat cech i umiejętności
przywódczych oraz podjęto próbę odpowiedzi na pytanie czy każdego kierownika można, z racji
pełnienia funkcji kierowniczych, nazwać przywódcą.
Podstawą przewagi konkurencyjnej opartej na partnerstwie jest świadome zarządzanie relacjami
partnerskimi danej organizacji, czyli organizowanie ich w taki sposób by coraz bardziej
intensyfikowały one jej rozwój i efektywność. Działania te zestawia w spójny system zaproponowana
w opracowaniu „modułowa drabina dojrzałości partnerstwa”. Zidentyfikowany na jej bazie
stopień dojrzałości partnerstwa...
W artykule przedstawiono ewolucję współpracy, jej rodzaje, wady i zalety
oraz wykorzystanie w firmach innowacyjnych. Współpraca rozumiana jest tu nie tylko jako tworzenie
zespołów zadaniowych w przedsiębiorstwie ale przede wszystkim jako forma współpracy
przedsiębiorstw w procesie tworzenia innowacji. Przykład takiej współpracy stanowi przypadek
Procter & Gamble.
Artykuł skoncentrowano wokół budowy autorskiego Komunikacyjnego Modelu Uelastyczniania
Organizacji zaprojektowanego na podstawie dwu charakterystyk organizacji obejmujące
pełne kontinua ich wartości – elastyczność organizacji i proces komunikacji o określonej specyfice
przepływu informacji.
Celem artykułu jest wskazanie, w jaki sposób rozumienie miejsca i funkcji kultury organizacyjnej
wpływa na zarządzanie różnorodnością i na zmiany tej kultury w sytuacji zaistnienia wielokulturowości.
W pierwszej kolejności skupię się na przybliżeniu trzech możliwych sposobów ujmowania kultury organizacyjnej w naukach o zarządzaniu. Następnie wskażę, jakie są konsekwencje
przyjęcia każdego z nich...
W opracowaniu prezentowana jest teza, że zachowania pracowników w organizacji podlegają
wielostronnym i złożonym uwarunkowaniom – wyrazem, czego są prezentowane i analizowane
różne teorie (koncepcje) zachowań pracowniczych. Właśnie – różne, bo nie ma jednomyślności
wśród badaczy tego procesu, stąd ta różnorodność w podejściu, w rozumieniu istoty zachowań
pracowniczych i całego zestawu różnych...
W artykule przedstawiono oddziaływanie sieciowości na zachowania pracowników.
Wyszczególniono specyficzne zachowania pracowników, świadczące o intensywności
ich zachowań sieciowych. Objęły one zachowania świadczące o inicjowaniu i utrzymywaniu sieci
relacji zawodowych oraz efekty tych zachowań w odniesieniu do pozycji w sieci i postrzeganych
przez pracownika korzyści. Zachowania sieciowe mają...
W artykule została zaprezentowana istota kompetencji zawodowych oraz główne etapy projektowania
profilu kompetencyjnego dla menedżera XXI w. sektora komunalnego. W części praktycznej
dokonano oceny rzeczywistych kompetencji zawodowych menedżerów w wybranych
przedsiębiorstwach Wielkopolskiego Sektora Komunalnego. Rzeczywisty poziom wiedzy i umiejętności
menedżerów będzie wykorzystany podczas planowania...
Artykuł jest próbą wskazania jakie kompetencje wśród menadżerów call/contact center
były istotne na początku powstawania branży w Polsce. Przedstawienie jak z czasem ulegały
zmianie role pełnione przez zarządzających. A także ukazanie jakie umiejętności menadżerów
call/contact center w dobie kryzysu mogą okazać się kluczowe i tym samym, które warto rozwijać
z punktu widzenia wyzwań stojących przed...
Celem głównym artykułu było przedstawienie propozycji modelu norm innowacyjnych
zachowań w organizacji. Zaliczono do nich: zaufanie, porażkę, niepewność oraz kreatywność.
Traktując je jako układ czynników współzależnych od siebie, a także korelujących z innymi wymiarami
funkcjonowania organizacji, takimi jak: styl kierowania, struktura organizacyjna, strategia
i koncepcja zarządzania. Opis wyszczególnionych...
W opracowaniu zaprezentowano wyniki badań własnych prowadzonych metodą analizy
treści, których celem było sprawdzenie, w jakich obszarach kompetencyjnych studenci kierunku
Zarządzanie Uniwersytetu Łódzkiego zauważają u siebie luki wymagające dalszego doskonalenia.
Analizą objęto 444 pisemnych wypowiedzi studentów. Rezultaty badawcze poprzedzono krótkim
przeglądem poglądów na temat ról i umiejętności...
Design management jest bardzo szybko rozwijającą się gałęzią przemysłu, nauki, inżynierii
i technologii, a także sztuki. Pozwala on wypracować nowy styl pracy oparty
na multiinterdyscyplinarnych zespołach, czerpiących inspiracje z metod projektowych. Dzięki
czemu jest to działanie bardziej efektywne, kreatywne i dopasowane nie tylko do potrzeb klienta,
ale także interesariuszy. Design management...
Problematyka sukcesu w karierze, mimo upływu lat i licznych publikacji poświęconych temu
zagadnieniu nie przestaje być ważna i aktualna z naukowego punktu widzenia. Przedstawiciele
takich dziedzin i dyscyplin naukowych jak: psychologia, psychologia społeczna, socjologia, nauki
o zarządzaniu czy ekonomia analizują czym jest sukces w karierze, jakie są jego składowe
i co go warunkuje. W ostatnim...
Wśród istotnych determinant innowacyjności w miejscu pracy wymieniane jest przywództwo.
W kontekście stymulowania zachowań innowacyjnych pracowników ważne są zarówno określone
kompetencje i zachowania lidera, jak te też jakość relacji. Celem artykułu jest empiryczna analiza
związku pomiędzy wymiarami relacji lider – podwładny a zachowaniami innowacyjnymi w miejscu
pracy. Wyniki badań wskazują,...
Set the date range to filter the displayed results. You can set a starting date, ending date or both. You can enter the dates manually or choose them from the calendar.